SON DAKİKA
--:--:--

Andırın’ın Rıfatiye Mahallesi sakinleri içme suyu tesisinde hijyen koşullarının sağlanmasını istiyor

Kahramanmaraş’ın Andırın ilçesinin Rıfatiye Mahallesi sakinleri, açıktaki içme suyu tesisinin koruma altına alınmasını istediler. Mahalleli Ayhan Güngör, “Ben ve ailem yaklaşık bir aydan beri hastayız. Bunun da sudan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Sular ilaçlanmadığı, hayvanlar serbestçe pınarın gözüne girdiği için muzdaribiz” dedi.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Andırın’ın Rıfatiye Mahallesi sakinleri içme suyu tesisinde hijyen koşullarının sağlanmasını istiyor

Haber: Burhan DEMİRCİOĞLU

(KAHRAMANMARAŞ) – Kahramanmaraş’ın Andırın ilçesinin Rıfatiye Mahallesi sakinleri, açıktaki içme suyu tesisinin koruma altına alınmasını istediler. Mahalleli Ayhan Güngör, “Ben ve ailem yaklaşık bir aydan beri hastayız. Bunun da sudan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Sular ilaçlanmadığı, hayvanlar serbestçe pınarın gözüne girdiği için muzdaribiz” dedi.

Kahramanmaraş’ın Andırın ilçesine bağlı Rıfatiye Mahallesi’nde içme suyu olarak kullanılan depo alanı açıkta bulunuyor. Bu alana besi hayvanlarının girebildiği de dikkati çekiyor. Mahalle sakinleri su alanının açıkta bulunmasından duydukları rahatsızlığı dile getirdiler ve buranın koruma altına alınmasını istediler.

“HAYVANLAR SÜREKLİ İÇERİDE”

Köy sakinlerinden Onur Kurupınar, ANKA Haber Ajansı’na yaptığı açıklamada, durumun bir an önce düzeltilmesini istediklerini aktararak, şunları söyledi:

“Biz pis su içmek istemiyoruz. Mahalle sakinleri olarak pek muzdaribiz bu durumdan. Hayvanlar sürekli içerisinde. Sular mikroplu. Gördüğümüz inekler, belki köpekler giriyor, belki farklı hayvanlar. Buna bir kapı veya bir deponun koruma altına alınmasını istiyoruz, yetkilere sesleniyoruz. Açıkta su olmaz, buna bir an önce önlem alınmasını istiyoruz. Kapısı falan yok. Mikroplu su içmek istemiyoruz. Pis su içilirse ne olur bu biliniyor. Çocuklar falan var. Düzenli klor atılmasını istiyoruz.” 

“BİR AYDAN BERİ HASTAYIZ”

Ayhan Güngör de su deposunun herhangi bir koruma altında bulunmadığına işaret ederek, “Bir hafta on günden beri su klorlanmamaktadır. Bu ineklerin girmesi, yaban hayvanların girmesi, köpeklerin girmesi cabası. Onun haricinde suların ilaçlanmaması… Ben ve ailem yaklaşık bir aydan beri hastayız. Bunun da sudan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. Sular ilaçlanmadığı, hayvanlar serbestçe pınarın gözüne girdiği için muzdaribiz. Yetkililerden buna bir çare bulunmasını istiyoruz. Açıkta su olmaz, bunun koruma altına alınması lazım. Bir güvenlik altına alınması lazım, depo yapılması lazım, sağlıklı bir şekilde halkımızın oradan su içmesi lazım. Biz bunu göremiyoruz ve bundan dolayı şikayetçiyiz, perişanız. Sağlığımız tehlike altında” diye konuştu.

Yorum Yap

Benzer Haberler
Burhaniye’de eğitimcilerden açlık grevindeki Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyelerine destek
Burhaniye’de eğitimcilerden açlık grevindeki Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyelerine destek
Soma’daki orman yangını kontrol altına alındı
Soma’daki orman yangını kontrol altına alındı
Eskişehir’de hastane özelleştirmelerine karşı insan zinciri oluşturuldu
Eskişehir’de hastane özelleştirmelerine karşı insan zinciri oluşturuldu
Andırın’ın Rıfatiye Mahallesi sakinleri içme suyu tesisinde hijyen koşullarının sağlanmasını istiyor
Andırın’ın Rıfatiye Mahallesi sakinleri içme suyu tesisinde hijyen koşullarının sağlanmasını istiyor
CHP Hopa İlçe Başkanı Aydemir: “Mutlak butlan kararını tanımıyoruz”
CHP Hopa İlçe Başkanı Aydemir: “Mutlak butlan kararını tanımıyoruz”
Hopa’dan, Ankara’da eylemlerini sürdüren öğretmenlere destek
Hopa’dan, Ankara’da eylemlerini sürdüren öğretmenlere destek
Yeşil Yamaçlardan Taze Gündem
Gündem Rize

Gündem Rize, “Yeşil Yamaçlardan Taze Gündem” anlayışıyla Karadeniz’in doğasından ilham alan hızlı ve güvenilir haberciliğiyle; Rize’den yükselen en güncel gelişmeleri tarafsız ve dinamik bir bakışla okuyucusuna sunar.

2026 Gündem Rize © Tüm hakları saklıdır. Gündem Rize